Köp- och leveransvillkor

100 % Nöjd kundgaranti

Våra kunder skall vara nöjda kunder. Om du inte är helt nöjd med ditt köp så kan du utan frågor returnera dina produkter till oss inom 14 dagar, gäller ej kosttillskott om förpackningen är öppnad. Har Du några frågor om våra produkter så ring eller skicka ett e-mail, Du får svar omgående. 

Minimiorder är 99 kr inklusive moms.

OBS! Nu till halva priset för Eprio, Nyponex och Pro Eye gäller endast nya kunder och max 1 st per kund.

Priser

Moms ingår i priset med 25% respektive 12% på kosttillskott.

Garanti för säker näthandel.

Betalningsalternativ:

Betala med faktura via Svea WebPay. 

Porto  54:-- tillkommer. Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Altivo överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. 

OBS! Inga andra kostnader tillkommer på våra priser.

Abonnemang för Evening Primrose Oil, Nyponex och Pro Eye: Du kan när som helst kontakta oss om Du vill avsluta ditt abonnemang, senast 6 veckor efter din senaste leverans, för Pro Eye 10 veckor. Uppge alltid  personnummer eller ordernummer på fakturan från Svea Ekonomi när du önskar avsluta ett abonnemang. Vi har ingen bindningstid eller uppsägningstid. Kontakta vår kundservice per telefon eller skicka ett mail. Försenad eller utebliven betalning betraktas ej som uppsägning vid abonnemang.

Om kunden returnerar en försändelse som ej är uppsagd enligt ovanstående så utgår en expeditionsavgift på Kr. 95:--.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 1 till 2 dagar. 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med Posten som brev eller paket.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för Postens hantering av försändelsen.

Reklamation och returrätt

Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning uppge ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig med 95 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Varning för utländska företag :

Många företag som säljer hälsokost har sitt kontor i utlandet och kunderna kan därför ej komma i kontakt med dem. Flera företag belastar kontokort med kostnader för kommande försändelser, vilket Konsumentverket har varnat för. Betalar du med kort hos oss så betalar du endast den första försändelsen med kort. Därefter får du faktura som betalas inom 20 dagar.

Vårt företag har endast verksamhet i Sverige och vi ringer aldrig upp för att sälja en vara. Du kan alltid komma i kontakt med oss på telefon 0525-601005 eller via e-mail info@altivo.se 

Vi följer Konsumentverkets regler och du kan känna dig trygg som kund hos oss.

Personuppgiftslagen.

I och med den nya dataskyddsförordningen, 2016/679 (GDPR), som börjar gälla den 25 maj 2018 har vi uppdaterat vår integritetspolicy.

GDPR säkerställer att vi hanterar dina personuppgifter på ett tryggt och säkert sätt. Som kund hos oss hanteras dina uppgifter med sekretess och vidarebefordras inte till någon. Vi skickar endast mail till dig med erbjudanden om nya produkter.

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

To our foreign customers.

To our English customers. For payment options, choose "Pay by payson with Mastercard, Visa oryour online banking. See information on the conditions of purchase.

Meidän suomalaisia ​​asiakkaita. Saat maksuvaihtoehtoja, valitse "Maksa Payson Mastercard, Visatai verkkopankin. Katso tiedot ostoehtojen.

Til våre norske kunder. For betalingsmåter, velg "Betal med payson med Mastercard, Visa eller dinnettbank. Se informasjon om betingelsene for kjøpet.

Til vores danske kunder. For betalingsmuligheder, vælg "Betal med Payson med Mastercard, Visaeller din netbank. Se information om betingelserne for købet.

Um unsere deutschen Kunden. Für die Zahlung Optionen, wählen Sie "Pay by payson mitMastercard, Visa oder Ihren Online-Banking. Siehe Informationen über die Bedingungen des Kaufs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen